Wysłany: Pon Mar 21, 2005 11:24 Temat postu: Remont Spacerowej
Po zimowej przerwie drogowcy znów zabierają się za remont ulicy Spacerowej w Gdańsku.
Roboty na ulicy Spacerowej, która łączy Oliwę z Osową i obwodnicą, ruszyły jesienią. Drogowcy przebudowują odcinek między Centrum Handlowym Osowa a leśniczówką Renuszewo.
- W ubiegłym roku jezdnia została poszerzona do 7 metrów. Teraz trzeba będzie jeszcze dobudować 2-metrowe pobocza, położyć główną warstwę nawierzchni, zamontować bariery energochłonne i oświetlenie - tłumaczy Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. - Jeśli pogoda nie spłata nam figla, wykonawca przystąpi do pracy w poniedziałek. Do końca maja wszystko będzie gotowe.
Najgorszy moment dla kierowców nastąpi podczas układania górnej warstwy nawierzchni. - Planujemy wyłączenie Spacerowej z ruchu od 30 kwietnia do 2 maja - mówi Nietupski. - Zmotoryzowani zostaną zmuszeni do korzystania z objazdów, ale i tak utrudnienia będą mniej dotkliwe niż w przypadku prowadzenia robót przez dłuższy czas bez zamykania ulicy.
Źródło: Mikołaj Chrzan (Gazeta Wyborcza) 2005-03-21
Dołączył: Śro Maj 18, 2005 10:58 Posty: 592 Skąd: Tri-city
Wysłany: Czw Lis 24, 2005 12:09 Temat postu: Tunel pod Pachołkiem
Najprawdopodobniej 500 tysięcy złotych przeznaczy w przyszłym roku Gdańsk na kolejną fazę prac związanych z budową tunelu między Gdańskiem i Sopotem, który przebiegać ma pod Pachołkiem.
Według planów będzie miał on nieco ponad kilometr i połączy ul. Czyżewskiego z ul. Spacerową na wysokości leśniczówki "Renuszewo". Kiedy i czy w ogóle to jednak nastąpi, nadal nie wiadomo.
- Inwestycja jest cały czas w toku. Wytyczyliśmy już trasę, którą miałby przebiegać tunel, zakończyły się badania geologiczne - wyjaśnia Romuald Nietupski, dyrektor gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - W przyszłym roku chcemy stworzyć tzw. koncepcję budowy tunelu, dzięki której poznamy dokładny koszt tej inwestycji i ewentualne problemy z nią związane. Poza tym na jej podstawie moglibyśmy starać się o dofinansowanie tego zadania z funduszy unijnych.
Tunel między Sopotem a Gdańskiem ma być częścią planowanej Drogi Zielonej - połączy ona obwodnicę Trójmiasta z portem. Przebiegać będzie przez Przymorze, Żabiankę, Zaspę i Brzeźno. Port z kolei - planowaną Trasą Sucharskiego i obwodnicą południową - zostanie połączony z autostradą A-1.
Źródło: Dziennik Bałtycki (vir) 22 listopada 2005r.
Dołączył: Śro Maj 18, 2005 10:58 Posty: 592 Skąd: Tri-city
Wysłany: Pon Lis 28, 2005 10:28 Temat postu: Groźne znalezisko na Spacerowej
Zakopane w ziemi miny znaleźli wczoraj drogowcy remontujący ul. Spacerową w Gdańsku
Drogowcy rozpoczęli modernizację kolejnego odcinka ul. Spacerowej - łączącej Oliwę z obwodnicą. Na razie prowadzą głównie prace ziemne. - Ok. godz. 10 na poboczu ulicy, w pobliżu leśniczówki Renuszewo, drogowcy natknęli się na pięć min - relacjonował Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Zabezpieczono teren i wezwano saperów. Na szczęście nie było konieczności wstrzymywania ruchu na całej ulicy. Gdy wojskowi zabrali groźne znaleziska i odjechali do jednostki, robotnicy odkryli miejsce, gdzie ukryte były kolejne trzy miny. - Oczywiście prace w tym rejonie zostały wstrzymane. Ściągamy specjalną firmę, która wykrywaczami metalu przeszuka cały teren - mówi Nietupski. Saperzy mają pracować wzdłuż pobocza ul. Spacerowej już dzisiaj.
Miny pozostawione zostały najprawdopodobniej przez niemieckie wojska podczas II wojny światowej. Według jednego z policjantów z Oliwy były to miny przeciwczołgowe.
Źródło: Gazeta Wyborcza (Mikołaj Chrzan) 25-11-2005
Dołączył: Wto Sie 16, 2005 17:29 Posty: 1697 Skąd: --
Wysłany: Sob Maj 27, 2006 9:43 Temat postu: Na Spacerowej w Oliwie wpuszczają pod prąd
Na Spacerowej w Oliwie wpuszczają pod prąd
Nieprawdopodobne, ale prawdziwe! Po jednym pasie remontowanej ulicy Spacerowej samochody jeździły w obu kierunkach. Wszystko pod okiem robotników remontujących drogę.
Jak to możliwe? Wszystko przez sposób, w jaki robotnicy sterują ruchem wahadłowym. - Tydzień temu jechałem z Osowej do Oliwy - opowiada nasz Czytelnik, Andrzej Kubara, który codziennie korzysta z tej trasy. - Mimo iż na zwężony odcinek zostałem normalnie wpuszczony przez pana z lizakiem, kilkaset metrów dalej mało co nie zderzyłem się czołowo z jadącym z przeciwka samochodem!
Sytuacja powtórzyła się dzień później. - Spytałem robotników o metodę kierowania ruchem. Okazało się, że krótkofalówki w pagórkowatym terenie na nic się zdają, więc kierujący odlicza 70 samochodów i wtedy puszcza taką samą liczbę wozów z drugiej strony - mówi pan Andrzej.
To tłumaczy, dlaczego często od strony Oliwy tworzą się ogromne korki, a od strony Osowej nikt nie jedzie - pan z lizakiem czeka po prostu na przejechanie 70 pojazdów.
W piątek sprawdziliśmy plac budowy. Byliśmy świadkami dziwnych scen. Robotnik stojący przy skrzyżowaniu Spacerowej z Czyżewskiego wstrzymał ruch, jednak z Osowej przez kilka minut nic nie jechało. Polecił więc koledze, by ten dalej blokował pas, a sam pobiegł w górę drogi, by sprawdzić, co dzieje się na drugim końcu zwężonego odcinka (tuż przy leśniczówce). W tym czasie, z bocznej drogi prowadzącej do zoo (jej wylot jest w środku zwężonego odcinka Spacerowej) w kierunku Osowej wyjechała toyota. Nikt ze stojących w okolicy robotników nie ostrzegł kierowcy, że w każdej chwili z góry może zjechać kolumna samochodów. Kierownik robót uspokajał naszego reportera.
- Właśnie próbujemy to wszystko usprawnić - przekonywał nas.
Po naszej interwencji Romuald Nietupski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, zlecił wykonawcy remontu Spacerowej - firmie NCC - natychmiastową poprawę sterowania ruchem. Szef NCC zapewnił nas, że takie wpadki więcej się nie powtórzą. - Podzieliliśmy już zwężony odcinek na dwa krótsze - mówi Szymon Kędzierski. - Dzięki temu kierowanie ruchem będzie szło sprawniej - zapewnia. - Jeśli chodzi o samochody wyjeżdżające z bocznych ulic, to apelujemy do kierowców, by włączali się do ruchu wtedy, gdy są pewni, że w danym momencie obowiązuje interesujący ich kierunek ruchu.
Romuald Nietupski, dyrektor ZDiZ w Gdańsku: Poleciliśmy inwestorowi, by natychmiast usprawnił sposób kierowania ruchem w tym miejscu. Jeśli to się nie zmieni, podejmiemy ostrzejsze kroki. Poprawienie tej sytuacji jest bardzo ważne, tym bardziej że utrudnienia będą nam towarzyszyć jeszcze przez dwa miesiące. Pierwotnie prace miały zakończyć się w maju, ale mieliśmy dużego pecha. Najpierw przeszkodziły nam niewybuchy z czasów II wojny światowej, potem bardzo długo nie sprzyjała nam pogoda.
Wysłany: Sob Maj 27, 2006 17:12 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Czy oni poprostu nie mogą się porozumieć puszczając sobie sygnałów na te. komórkowy, jeśli już nie chcą marnować kasy?
To jest po prostu paranoja=Polska
Wysłany: Pon Maj 29, 2006 10:39 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
na tych górkach na Spacerowej to i komórki tracą zasięg, ale czy nie można ustawić tymczasowej sygnalizacji świetlnej??? Pewnie znowu czekają na tagedię żeby przywitać się z rozumem i coś z tym problemem zrobić. Koszmarny kraj.
Wysłany: Wto Lip 18, 2006 14:02 Temat postu: co z tym tunelem
Czy ktos moze ma jakies informacje na temat tunelu ktory ma byc budowany od czyzewskiego do lesniczowki na spacerowej jakie kolwiek informacje beda mile widziane
Wysłany: Śro Lip 19, 2006 9:37 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Jest to objęte w wieloletnim planie.
Dostałem kiedyś list od Z.D.i Z., w którym napisane było, że mają to w planie na 2009-2011.
Tak samo jak odbudowa wieży na pachołku.
Wysłany: Śro Wrz 20, 2006 22:03 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Słyszę już o tym tunelu od 25 lat, widziałem jakieś wirtualne plany i mapki w lokalnych gazetach, ale to chyba inwestycja widmo, jak kolejka linowa w Sopocie.
Wysłany: Pią Sty 04, 2008 19:57 Temat postu: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka&quo
Wyobrażacie sobie, że ulice Opata Jacka Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski będą wyłączone z ruchu? I przekwalifikowane na reprezentacyjny trakt pieszy?
Czy to możliwe, okaże się niebawem.
Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na opracowanie analizy możliwości poprawy skomunikowania i obsługi komunikacyjnej dzielnic Oliwa i Osowa w Gdańsku z określeniem wniosków i uwarunkowań formalnych, rzeczowych i finansowych z podziałem na dwa zagadnienia:
I. Analiza komunikacyjna całej trasy łączącej dzielnice Oliwa i Osowa od Al. Grunwaldzkiej do granicy miasta.
II. Analiza skomunikowania ul. Spacerowej z Al. Grunwaldzką i ul. Polanki z założeniem całkowitego wyłączenia z ruchu ulic Opata Jacka Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski i przekwalifikowania ich na reprezentacyjny trakt pieszy tworzący element wnętrza urbanistycznego.
Opracowanie winno zawierać:
- Opis i analiza negatywnych aspektów istniejącej sytuacji, związanych z funkcjonowaniem układu drogowego, które odczuwane są i sygnalizowane przez społeczeństwo, jako wartości deprecjonujące zagospodarowanie urbanistyczne Starej Oliwy.
- Określenie, które z problemów i w jaki sposób można rozwiązać. Zamawiający oczekuje propozycji wszelkich możliwych rozwiązań dostosowanych do zakładanego rozwoju układu drogowego w tym rejonie.
- Ocena ekonomiczna (wstępne oszacowanie kosztów) proponowanych rozwiązań.
Zakres analizy i szczegółowe wytyczne
Analizą należy objąć układ drogowy obejmujący trasy komunikacyjne - ulice:
Opata Jacka Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski, Opacka, Polanki, Spacerowa, Kielnieńska (do granicy miast Gdańsk i Gdynia)
Wszystkie skrzyżowania w trasie ww. ulic, począwszy od skrzyżowań:
- Al. Grunwaldzka – Opacka – Pomorska
- Al. Grunwaldzka – Piastowska – Opata Jacka Rybińskiego
Zamawiający oczekuje, że w wyniku opracowania uzyska następujące informacje:
- Ustalenie wszystkich elementów układu drogowego ograniczających jego przepustowość.
- Określenie obsługi komunikacyjnej istniejącej zabudowy położonej przy ww. ulicach, przy założeniu całkowitego wyłączenia z ruchu przelotowego ulic Opata Jacka Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski.
- Określenie możliwości i uwarunkowań poprawy warunków ruchu - zwiększenie przepustowości układu drogowego na całej trasie Oliwa – Osowa do czasu docelowej przebudowy układu drogowego (dwujezdniowa ul. Spacerowa z tunelem pod wzgórzami).
- Określenie sposobu i uwarunkowań obsługi komunikacyjnej dzielnicy Osowa wobec prawdopodobnego odstąpienia od włączenia trasy Kaszubskiej do Obwodnicy Trójmiasta – Węzeł Wysoka (budowa trasy zastępczej, przebudowa ul. Kielnieńskiej).
- Możliwości i uwarunkowania przekształcenia ulic Opata Jacka Rybińskiego i Stary Rynek Oliwski w trakt pieszy.
- Sformułowanie wniosków dotyczących poprawy komunikacji dzielnic Oliwa i Osowa do uwzględnienia w dalszych fazach projektowania oraz sporządzania planów zagospodarowania przestrzennego.
W ramach zamówienia należy przeanalizować następujące zagadnienia:
- Wyniki pomiarów natężeń ruchu.
- Prognozy ruchu zakładające scenariusze rozwoju układu drogowego.
- Pracę sygnalizacji świetlnych.
- Przebieg granic pasa drogowego pod kątem możliwości poszerzenia przekroju.
- Ustalenia planów zagospodarowania przestrzennego i ewentualne potrzeby ich zmian. Opracowanie powinno określić stan planów zagospodarowania przestrzennego. W analizach należy brać pod uwagę zarówno rozwiązania zgodne z obowiązującymi pzp, jak również wykraczające poza ich ustalenia, ze wskazaniem występujących różnic.
- Dotychczas wykonane opracowania projektowe (koncepcja przebudowy ul. Spacerowej, projekt przebudowy na układ bezkolizyjny dojazdu i wyjazdu z ul. Spacerowej do Centrum Handlowego Osowa, koncepcja przebudowy Węzła Wysoka, koncepcja trasy Kaszubskiej, koncepcja budowy trasy rowerowej i chodników wzdłuż ul. Kielnieńskiej).
- Postulaty mieszkańców, m.in. Zarządu Osiedla Osowa.
Wykonana analiza będzie służyć do podejmowania decyzji w zakresie planowania i projektowania przebudowy i rozbudowy układu drogowego dla obsługi ww. dzielnic i ich powiązań komunikacyjnych z pozostałymi częściami miasta; w całości lub w części, w zależności od uwarunkowań i możliwości finansowych.
Wysłany: Pią Sty 04, 2008 20:37 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Coś juź gdzieś słyszałem o tej koncepcji.
Deptak fajny pomysł, ale..... o ile wiem wtedy cały ruch poszedłby ul. Opacką.
Ta ulica musiałaby zostać poszerzona kosztem wycinki pięknej alei drzew oraz częściowo biec po terenie cmentarza. Trzeba by część grobów ekshumować.
Czarno to widzę _________________ www.staraoliwa.pl www.wolneforumgdansk.pl
Wysłany: Pią Sty 04, 2008 23:10 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Piękny planik
Jak widać to ten, który zakładał równiz 2 pasy w miejscu starych kamienic na Leśnej.
Myślę, że jeśli już to droga będzie biegła po obecnej osi Opackiej w rejonie młyna. _________________ www.staraoliwa.pl www.wolneforumgdansk.pl
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.