Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 0:01 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
O rozwiązaniach komunikacji w Oliwie pisałem dnia 29 maja 2008/str 6/.Po wyrzuceniu ruchu tranzytowego z Osowy i zamknięciu przejazdu przy młynie/otwarty tylko dla ruchu komunikacji miejskiej/ ilość samochodów w centrum Oliwy radykalnie się zmniejszy. Nikt Polankami nie będzie jeździł do Osowy i Sopotu.
Zrobienie deptaka uważam za niecelowe. Mieszkańcy chodzą chodnikami/są dość szerokie/ a turyści dlaczego mieli by chodzić od Grunwaldzkiej do rogu Polanek, co na tym odcinku jest do oglądania.Jak przyjadą do Oliwy , to autobusy i sam. osobowe staną na parkingach/przy parku,przy katedrze,na Cystersów/. A tam powinni właśnie dojechać ulicą Opata Rybińskiego.
Ruch w Oliwie byłby tylko dla mieszkańców i turystów a to byłoby do wytrzymania.
A propos Kaprów, to nie rozumiem dlaczego policja nie żąda naprawy ulicy, tylko niszczy samochody kupione za naszą krwawicę .
Dołączył: Nie Paź 12, 2008 9:40 Posty: 63 Skąd: Oliwy
Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 8:32 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Andrzejes napisał:
... zamknięciu przejazdu przy młynie/otwarty tylko dla ruchu komunikacji miejskiej/ ilość samochodów w centrum Oliwy radykalnie się zmniejszy. Nikt Polankami nie będzie jeździł do Osowy i Sopotu.
Nie dodałeś, że przy młynie powinien być wybudowany stacjonarny posterunek SM, inaczej nikt by się znakami nie przejął.
Andrzejes napisał:
.
Zrobienie deptaka uważam za niecelowe. Mieszkańcy chodzą chodnikami/są dość szerokie/ a turyści dlaczego mieli by chodzić od Grunwaldzkiej do rogu Polanek, co na tym odcinku jest do oglądania.Jak przyjadą do Oliwy , to autobusy i sam. osobowe staną na parkingach/przy parku,przy katedrze,na Cystersów/. A tam powinni właśnie dojechać ulicą Opata Rybińskiego.
O jakich parkinagach wspominasz ? Na dziś są one zapełnione, a po promocji zrewitalizowanej Oliwy autokary stały by w korku, aby znaleźć miejsce
Dołączył: Nie Paź 12, 2008 9:40 Posty: 63 Skąd: Oliwy
Wysłany: Sob Kwi 04, 2009 8:40 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Przy okazji ciągle pojawiającego się pomysłu uczynienia z Opata i Starego Rynku deptaka poszukuję atrakcji turystycznych, dla których szeroki strumień turystów by tamtędy miał spacerować.
Pomijając fakt konieczności dojścia do Parku, Katedry, Pachołka czy ZOO.
Wysłany: Śro Lip 01, 2009 19:18 Temat postu: A dopuszczacie inne punkty widzenia?
Jakoś nie przepadam za korkami i kierowcami z Osowy osiągającymi nocne rekordy prędkości na Opata Rybińskiego. I nie przeszkadza mi mały spacer na pocztę, na której i tak będę musiał zaczekać wieki, aby się dostać wreszcie do okienka. Po prostu uważam, że deptak to dobry pomysł...
Dołączył: Sob Maj 02, 2009 22:11 Posty: 89 Skąd: Oliwa
Wysłany: Śro Lip 01, 2009 20:24 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
jeszcze pewnie przy tym deptaku widzial bys kawiarenki, restauracje, małą architekture i duzo zieleni ?
...... to tak jak ja z tym ze pogodziłem sie z faktem ze bedzie tam autostrada a do okola same banki, kredyty i moze jakis sex shop
Wysłany: Śro Lip 01, 2009 21:11 Temat postu: A ja uparcie myślę, że może być lepiej
Zieleni jest dużo, choć tej nigdy za wiele. Banki właśnie likwidują oddziały i w przyszłości dwa razy się zastanowią, zanim ponownie przesadzą z liczbą placówek (agencje ING to już w ogóle osobna historia - polecam). Sex shop na Opata Rybińskiego - tu nie do przecenienia są wpływy naszego Arcybiskupa - wystarczy spojrzeć, co się stało niedawno przed Katedrą. A autostrada niech sobie przebiega pięknym nowym tunelem.
Dołączył: Sob Maj 02, 2009 22:11 Posty: 89 Skąd: Oliwa
Wysłany: Pon Lip 06, 2009 17:40 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
zieleni moze i jest duzo ale to raczej w parku, przy samej ulicy jest raptem pare drzew a mi chodzi o nieco mniejsze gabarytowo krzewy ktore z poziomu spacerowicza byly by widoczne i cieszyly oko ....obecnie to w oliwie glownie mozna podziwiac przepelnione smietniki, ktore czasami znajduja sie niemal na srodku chodnika a o "zapachach" z nich nie wspomne, czasami jak sie przejdzie obok takiego smietnika to kreci sie w glowie jakby tubke butaprenu sie nawdychalo
Wysłany: Wto Cze 29, 2010 11:31 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Witajcie,
Sorry, że odbiegnę trochę od tematu, ale mam pytanie. Muszę być jutro na konkretną godzinę w Gdańsku na Czyżewskiego, a nie za bardzo mogę się zwolnić z pracy szybciej. Ile trzeba liczyć czasu na przejazd Spacerową od obwodnicy do skrzyżowania z Opacką w Oliwie około godziny 17 ? Chodzi mi o to czy są duże korki itp.
Wysłany: Wto Cze 29, 2010 21:45 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
villaoliva napisał:
Jakieś 10 minut.
a to ciekawe...
jeżdżę codziennie spacerową ok godz 17 i nigdy nie udało mi się przejechać tego odcinka w 10 minut. korek robi się czasami już od zjazdu z obwodnicy , ale najczęściej od leśniczówki. Mimo że to tylko kawałek do skrzyżowania o które pytano , jedzie się tam całą wieczność
Wysłany: Czw Lip 01, 2010 14:21 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Kalkulator w łapę i liczymy:
odległość Obwodnica - Opacka - 5,6 km
średnia prędkość w środy przed godziną 17 wg http://mapa.targeo.pl/bie%C5%BC%C4%85ca%20sytuacja%20na%20drogach%20-%20korki%20Gda%C5%84sk,21,18.52658,54.4182?traffic to:
na odcinku 2,8 km - 50 km/h czyli ok 3 minut 20 sekund
na odcinku 1,4 km - 25 km/h czyli ok 3 minut 20 sekund
na odcinku 1,4 km - 10 km/h czyli ok 8 minut 25 sekund
---------------------------------------------------------------------
razem w dół jedzie się około 15 minut
A googlomapsy szacuja, bez uwzględnienia korków, że ten odcinek pokonamy w 5 minut
Wysłany: Wto Sie 03, 2010 11:59 Temat postu: Re: Poprawa skomunikowania Oliwy i Osowy - "Nowa Opacka" ???
Racibo - na GoogleMapsach to bym tak nie polegał, jak ze 2 razy szukałem w Trójmieście konkretnego obiektu, to się okazywało, że ich oznaczenie na GM było, delikatnie mówiąc, lekko odbiegające od tego, gdzie obiekty te były faktycznie położone.
kumkwak napisał:
korek robi się czasami już od zjazdu z obwodnicy , ale najczęściej od leśniczówki.
Dziwisz się? Było zrobić po całości - od skrzyżowania Starego Rynku z Opackę do samej góry, do CH Osowa dwupasmową, to by korków nie było. Miejsca nie ma? Jest. Wystarczyło poszerzyć nieco, i te 2-3 domki na dole, koło Kościerskiej (obok zjazdu do Zoo) po prostu zburzyć, dając ludziom inne lokale - i zrobić szeroką, wygodną drogę, która faktycznie by ruch rozładowała. A tak - rozwałka była nie wiem ile, z rok czasu, a i tak pożytku z tego niewiele. Co to jest - 1 pas z poboczem? Wystarczy, że się 1 rzecz rozkraczy, albo ktoś się wlecze - i wszyscy stoją. Dodatkowo - światła przy zjeździe do zoo i przy skręcie ze Spacerowej w Opacką (koło stawu) też nie pomogły.
Ja to opiszę obrazowo - jak czasami (pracuję we Wrzeszczu) jadę do CH Osowa na zakupy, to bardziej mi się opłaca SKM do Redłowa, stamtąd na Karwiny i darmową linią stamtąd do CH, niż zjechać tramwajem do Oliwy i z pętli wsiąść w 807 (też darmowy) do CH. Czemu? Właśnie przez tempo jazdy na Spacerowej + korki od samego dołu, od pętli.
Oto kilka wypowiedzi które powstały na forum osowa.com :
ALBERCIK - W tak tragicznej sytuacji komunikacyjnej, ulicy Spacerowej, rozwiązanie w postaci poszerzenia, przebudowy węzłów w Osowie i Oliwie, to proces tak czasochłonny, a przy tym tak paraliżujący ruch, że nawet nie chcę o tym myśleć.
Moim zdaniem ! Jedynym, najszybszym i nieparaliżującym ruchu rozwiązaniem jest :
wybudowanie "nowej spacerowej". 2 pasma z węzła Owczarnia, przez Kościerską, Bytowską z wylotem np. w Polanki na wysokości LO V.
Po zakończeniu inwestycji można skierować ruch Oliwa - Osowa jedną dwupasmówką, a Osowa , Oliwa drugą.
Argumenty n/t wycinki drzew jakoś do mnie nie przemawiają. Do poszerzenia obecnej spacerowej, też będzie trzeba "mocno ciąć".
Myślę, że to jest radykalne, ale najszybsze i najmniej skomplikowane rozwiązanie.
Biorąc pod uwagę, że ewentualna budowa odbywałaby się całkowicie niezależnie od obecnego ruchu, inwestycja mogłaby przebiegać znacznie szybciej, i niezakłócałaby dodatkowo, obecnej, tragicznej już sytuacji komunikacyjnej.
Ponadto, rozwiązanie takie pociągałoby za sobą najmniejszą ingerencję w obecny stan drogowy.
Od strony Osowy, praktycznie bez zmian (jedynie przeorganizowanie ruchu), zaś od strony Oliwy jedynym „wąskim gardłem” byłoby rozwiązanie wlotu na Polanki. Ale jest tam trochę miejsca i można to rozwiązać.
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Portal www.MojeOsiedle.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść wypowiedzi
zamieszczanych przez użytkowników serwisu. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo
lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną
lub cywilną.